Retningslinjer og arbeidsoppgaver for DMU
Utvalget DMU (Dans og musikkutvalget) fordeler oppgavene seg imellom som fagansvarlig dans, utdanningsansvarlig og ansvar for kommunikasjon og sekretærarbeidet, herunder referater og informasjon til styret, i SN og daglig leder. Leder i DMU velges innen DMU.
Medlemmene i DMU engasjeres av styret for 2 år.
Oppgaver:
- Arrangere utdanningsleder-treff.
- Engasjere og utdanne utdanningsledere og ha nært samarbeid med disse. Kontraktene for utdanningsleder sendes ut fra kontoret etter liste fra DMU.
- Lage innlegg og informasjon for Gladringen.
- Forberede og utarbeide og produsere nye kurs.
- Utarbeide materiell og produksjon til kurs, i produksjon av kurs menes utforming av danser, valg av musikk, eventuelt filme og danse inn dvd.
- Møter i DMU holdes der det til enhver tid er hensiktsmessig, og det henstilles til bruk av telefon, e- post og eventuelt møter på Zoom.
- Styreleder, daglig leder og regnskapsfører holder DMU oppdatert på kostnader i.f.t. budsjett.
- Alle nye aktiviteter skal godkjennes av styret før oppstart produksjon, både kostnader og innhold.
- DMU har anledning til å benytte ekstern hjelp der hvor dette er nødvendig, f.eks. til oversetting og internasjonal kontakt. Delta på aktiviteter i regi Seniordans Norge.
- Leder i DMU møter på styremøter ved behov.