I vårt lokalmiljø kan vi bidra til at norsk seniordans blir kjent ved å aktivt gå ut til mediene. Og hvordan gjør vi dette? Seniordans Norges presseansvarlig ønsker å gi noen gode råd om framgangsmåten.
Ta kontakt med redaksjonen i det medie (avisred. eller lokalradio/TV) dere ønsker å få omtale, helst både skriftlig og muntlig. Send først melding/brev og ”selg” produktet seniordans på den mest entusiastiske måten du kan tenke deg. Vis engasjement og fortell hva seniordansen betyr i det samfunnet du bor i.
En fin anledning til å få oppmerksomhet på, er å invitere presse/etermedia til en danse-samling eller oppvisning. Her gjør du følgende: send skriftlig invitasjon noen dager i forveien, der du forteller mest mulig om det som skal foregå (likevel uten å bli alt for detalj-rik).
Ring redaksjonen umiddelbart før det hele skal foregå dersom du ikke har fått noen reaksjon. Minn om invitasjonen ! Dersom dere aner at det blir tatt bilder under dansen, ta på dere litt fargerike klær, de gjør seg best på bilder! Det finnes mange rare myter om hva seniordans er, for de som ikke kjenner den. Det som forundrer mange er den farten og drivet vi har – og ikke minst den gleden den utløser. Derfor er det viktig at seniordansen viser seg fram for mediene som kan videreføre sine inntrykk til leserne/seerne.